De wereld van MCU-technologie verkennen met Perception Studios

Door Cy Beltran

Het eerste panel waar ik zaterdag bij C2E2 langskwam, was een showcase van technische en ontwerpelementen die voor de MCU waren ontworpen door Perception Studios, een ontwerpbedrijf gevestigd in New York en New Jersey. Het bomvolle panel werd gehost door: Danny Gonzalez en Jeremy Lasky, die de studio eind 2001 oprichtte.

(L naar R) Danny Gonzalez, Jeremy Lasky

Het duo gaf het publiek een mini-geschiedenis van het bedrijf voordat ze aan Marvel-films begonnen te werken, en vertelde hoe ze ongeveer tien jaar na hun start grafische afbeeldingen voor omroepnetwerken en grote reclamebureaus ontwierpen. Hun eerste werk aan een Marvel-eigendom was de titelreeks voor de animatiefilm Hulk vs. Wolverine (die respectievelijk toevallig de favoriete personages van Lasky en Gonzalez waren), en ze waren in staat om dat hele stuk in een week af te ronden (iets waar ik volledig van versteld stond).

Hun grote doorbraak met Marvel Studios was in 2010 met hun werk aan Iron Man 2. Lasky legde uit hoe ze door de studio werden benaderd om een ​​kleine animatiereeks te maken voor de Stark Expo, die ze gretig afmaakten.

Maar nadat ze merkten dat de studio bezig was met het ontwerpen van een telefoon van helder glas, haastte ze zich naar Home Depot en bouwde zo snel als ze konden een mockup. Na een lang weekend om het te ontwerpen, haastten ze zich om hun prototype naar Marvel te sturen… en hoorden drie maanden niets terug. Gelukkig hield het team van Marvel van de mockup en gaf Perception de taak om alle technische interfaces voor Tony Stark te ontwerpen.

Het werk van de studio aan Iron Man 2 bracht veel aandacht voor Perception, niet alleen uit de film- en tv-wereld, maar ook van technologiebedrijven die krachtige grafische interfaces voor hun technologie wilden ontwerpen. Met het verhoogde profiel kwam een ​​verhoogde rol bij Marvel, die hen de teugels gaf om de afgelopen 10 jaar de meeste openingstitelreeksen voor live-actieproducties in Marvel Studios te ontwerpen. De jongens toonden vervolgens een reeks van veel van de dingen die ze voor Marvel hebben gemaakt, waaronder technologie voor SHIELD, Pym Tech en Wakanda.

Gonzalez legde uit dat Wakanda een van de grootste en meest unieke projecten was waar ze ooit aan hadden gewerkt. Grootst vanwege de omvang van het project en uniek vanwege de manier waarop ze de elementen ervoor hebben gecreëerd. Terwijl Marvel normaal gesproken hun scènes doorstuurt nadat de productie is afgelopen, is de ongelooflijk geavanceerde wereld van Zwarte Panter betekende dat ze vroegen om het team aan ontwerpen te laten werken voorafgaand aan het filmen, en ze tijdens de shoot in dienst te nemen. Dit was een uitdaging voor het team, omdat ze “een nieuw medium / visualisatie moesten creëren voor hoe iedereen communiceerde”, vertelde Gonzalez het publiek, maar na veel vallen en opstaan, kregen ze het voor iedereen.

Perception Studios creëerde ook het ongelooflijke openingsvolgorde aan het begin van Zwarte Panter, testen van de manier waarop de zanddeeltjes zouden bewegen door zand op speelgoedauto’s te lijmen en licht van de voertuigen te weerkaatsen. Na het maken van de visualisatie en goedkeuring van Marvel, gebruikte een grotere studio hun renderingtechnologie om de scène af te maken.

Vragen van het publiek waren de volgende, en toen de eerste persoon vroeg hoeveel over het verhaal dat Marvel hen zou vertellen, grapte Gonzalez dat Marvel overal camera’s en beveiliging klaar had staan ​​om ze te elektrocuteren als ze iets zeiden. Een andere persoon vroeg wat hun favoriete onderdeel van de films is om aan te werken, Gonzalez zei dat hij het leukst vond om technologie te ontwerpen en Lasky zei dat hij de titelreeksen prefereerde, maar verduidelijkte dat het een eer is om iets voor het bedrijf te kunnen doen.

Gonzalez en Lasky gaven ook aan wie volgens hen aan de boven- en onderkant van de Marvel-tech-voedselketen stond, met de technologie van Tony Stark helemaal bovenaan en die van Justin Hammer helemaal onderaan. Ze voegden eraan toe dat het jaar erna Iron Man 2 kwam, was iedereen op de Consumer Electronic Show in Las Vegas slim glas aan het maken, waardoor ze een heel goed gevoel kregen over het werk dat ze hadden gedaan. Hierna was het panel klaar en hoewel het veel sneller was dan ik had verwacht, was het nog steeds erg interessant en informatief, dus ik ben blij dat het werd aangeboden.

Heb je een van onze eerdere C2E2 ’21-verslagen gemist? Vind het hier allemaal!

creditSource link

ZIE JE GEDACHTEN

      Leave a reply

      Wildeboeken.be
      Logo
      Compare items
      • Total (0)
      Compare
      0
      Shopping cart