WONDER WOMAN-schrijvers vertellen over de blijvende impact van George Pérez

Door Cy Beltran

De viering van het 80-jarig jubileum van Wonder Woman was in volle gang op C2E2 vrijdagmiddag, met een schare makers aanwezig om te bespreken waarom ze van Diana en de rest van Themyscira’s verbazingwekkende Amazones houden. Gemodereerd door Newsarama’s Chris Arrant, het paneel inbegrepen Stephanie Phillips (Wonder Woman Evolutie), Joëlle Jones (Wonder Girl), Stephanie Williams (Nubië en de Amazones), en Will Pfeifer (Amazones vallen aan!).

(L naar R) Will Pfeiffer, Stephanie Williams, Joëlle Jones, Stephanie Phillips, moderator Chris Arrant

Arrant begon met iedereen te vragen hoe ze over Wonder Woman kwamen te weten. Williams zei dat ze begon met de… Justice League en Justice League onbeperkt tekenfilms uit de vroege jaren 2000. Jones mocht Diana aanvankelijk niet, omdat hij haar in de… Lynda Carter Wonder Woman serie, maar begon haar te waarderen nadat ze haar had getekend in een uitgave van Batman. Phillips was zich altijd bewust van het personage en vertelde hoeveel ze van de New 52-run op het personage hield. Ze legde uit hoe ze in haar MMA-vechtdagen altijd woog met Wonder Woman-uitrusting. Pfeifer keek ook naar de Carter tv-serie, maar pakte ook op George Perez’ Jaren 80 lopen zoals het uitkwam.

Williams vertelde hoe Pérez degene was die de wereld van de Amazones echt uitbreidde, verschillende minderheden introduceerde in een overwegend blanke wereld en zich echt concentreerde op wat het betekende om een ​​vrouw te zijn die op Themyscira woonde. Ze sprak toen over Nubia en hoe ze een goed voorbeeld was van Wonder Woman dat over meer ging dan alleen Diana, en merkte hoe cool het was dat Nubia zo’n toegewijde fanbase had, zelfs met zeer beperkte optredens door de jaren heen. Na een korte geschiedenis van Nubië sprak Williams over schrijven Nubië en de Amazones en hoe belangrijk het was om de mensen van Themyscira in het boek samen met Nubia te laten zien, zodat de lezer een volledig beeld van haar als koningin zou krijgen.

Jones pakte toen de microfoon en legde uit hoe het proces verliep om Yara Flor aan het DC Universe te introduceren. Op dat moment was ze aan het schrijven Kattenvrouw, maar begon moe te worden van het schrijven van hetzelfde boek. Tijdens een grote pitch-bijeenkomst met DC-redactie gooide ze het idee van Yara weg en ze vonden het geweldig en wilden het voor wat kan worden aangenomen dat het het 5G-initiatief is. Toen dat echter uit elkaar viel, vond de redactie het personage nog steeds leuk genoeg om te vragen haar in de rol van Wonder Girl te plaatsen. Hoewel het idee aanvankelijk niet goed voor haar klonk, nam Jones het op zich om het personage goed te doen, en uiteindelijk dompelde ze zich onder in de Braziliaanse cultuur om er zeker van te zijn dat het boek precies goed was.

Toen was het de beurt aan Phillips, en ze vertelde hoe ze het beste van twee werelden leeft, met één voet in DC-hoofdcontinuïteit met Harley Quinn en de andere daarbuiten door Wonder Woman: Evolutie. Werken met Evolutie artiest Mike Hawthorne is een uitstekend proces voor haar geweest, zei ze, omdat ze precies weten waar het verhaal naartoe gaat met de miniserie van acht nummers. Hierdoor kan Hawthorne verschillende stukken in het hoofdverhaal zaaien, waardoor het verhaal 100% samenhangend aanvoelt. Arrant kwam tussenbeide en probeerde samen te vatten waar hij dacht dat het verhaal over ging, maar het was een beetje spoiler-y, dus vertelde Phillips de lezers om het zelf uit te zoeken. Wat wel gezegd kan worden, is dat dit verhaal is ontworpen om te laten zien waarom Diana niet alleen de vrouwelijke Superman is en op zichzelf kan opvallen als een uniek, ongelooflijk personage op zich.

wonder vrouw evolutie #2 cover

Hoewel Pfeifer momenteel niet aan een Wonder Woman-boek werkt, heeft hij het redactionele proces van het managen van een evenement als: Amazones vallen aan!, met specifieke aandacht voor hoe moeilijk het is om ervoor te zorgen dat elk stuk duidelijk is in elk koppelboek. Mensen hadden geklaagd dat Wonder Woman niet veel in het boek voorkomt, maar Pfeifer vertelde hen: “Ik was toen nog niet eens bezig met het schrijven van haar serie!”

Vanaf daar ging iedereen door hun favoriete Amazone-personages: Pfeifer’s is Hippolyta, Williams kon niet beslissen over Donna Troy of Phillipus, en Jones en Phillips zeiden allebei Donna Troy en Artemis vanwege hoe rommelig ze allebei zijn. Phillips liet ook doorschemeren dat een van die twee personages in Evolutie komen, maar zou niet zeggen wie de lezers het uitstekende ontwerp van Mike Hawthorne zelf moeten laten ervaren.

De makers beantwoordden een paar snellere vragen van Arrant, waarbij ze hun opwinding uitten over hoe leuk het is om te werken aan de viering van het 80-jarig jubileum van Wonder Woman (waarbij ze benadrukken hoe geweldig het is om haar profiel te verhogen in een gemeenschappelijke schrijfruimte), met korte hints over de komende Proces van de Amazones evenement (Williams: “Je zult de Amazones zien zoals je ze nog nooit eerder hebt gezien”), en praten over de vraag of Harley Quinn van Themyscira zou genieten (Phillips: “Ik schrijf haar, dus natuurlijk doet ze dat!” ).

Arrant ging toen verder met praten over George Pérez en zijn impact op Wonder Woman en strips als geheel. De maker onthulde onlangs dat hij te maken heeft met een terminale ziekte, wat leidde tot een overweldigende golf van steun van de stripgemeenschap. Williams sprak over hoe hartstochtelijk Pérez zijn personages schrijft, met name die van De nieuwe Teen Titans en zijn baanbrekende Wonder Woman uitvoering van de jaren ’80. Pfeifer ontmoette Pérez voor het eerst eind jaren tachtig, net nadat Perez het schrijven van Diana’s verhalen overnam, en hij vertelde hoe aardig Pérez was en hoe geweldig het voor Pérez was om haar profiel te verheffen tot de plaats die het moest zijn in de DC Trinity . Jones maakte grapjes over hoe moeilijk het was om Pérez zo’n geweldig werk te zien maken als schrijver/kunstenaar in grote twee strips, maar noemde haar liefde voor zijn run en respect voor alles wat hij ooit heeft gedaan.

Het begon te eindigen toen de panelleden hun favoriete makers noemden die aan Wonder Woman hadden gewerkt, daarbij verwijzend naar verhalen van Dwayne McDuffie, G. Willow Wilson, Daniel Warren Johnson, en Vita Ayala. Williams heeft ook zeker vermeld Kelly Sue De Connick en Phil Jiménez’ uitstekend nieuw Wonder Woman: Historia als een niet te missen verhaal voor het personage.

Iedereen noemde toen hoe invloedrijk Wonder Woman is geweest in de popcultuur als geheel, een echt feministisch icoon dat staat voor hoop, empathie en kracht. Arrant bedankte iedereen voor het langskomen en het panel kwam tot een einde.

Wonder Girl #6 komt uit op 14 december, terwijl Nubië en de Amazones #3 en Wonder Woman: Evolutie #2 komt uit op 21 december.

Heb je een van onze eerdere C2E2 ’21-verslagen gemist? Vind het hier allemaal!

creditSource link

ZIE JE GEDACHTEN

      Leave a reply

      Wildeboeken.be
      Logo
      Enable registration in settings - general
      Compare items
      • Total (0)
      Compare
      0
      Shopping cart